Tänään osallistuin toiseen tokooni evl-luokassa. Olimme hyvissä ajoin paikalla, mutta kakkalenkin jälkeen (nähtiin muuten rusakko juoksentelemassa koulun pihalla, voi, tulisipa se kehään...) emäntä jätti minut autoon odottelemaan kokeen alkua. Kävi kuitenkin niin että koska olimme kaikki jo tulleet paikalle, tuomari sanoi että aloitetaan koe samantien, 15 minuuttia etukäteen. Jouduin siis kehään ja paikalla istumiseen suoraan autosta ja voitte olla varmoja että minulla vauhtia riitti! Istuin kuitenkin kiltisti ja hievahtamatta vaaditun kaksi minuuttia.
Meille oli annettu suoritusnumeroksi ykkönen, joten pääsimme jatkamaan suoritustamme melkein saman tien. Aloitettiin ruudulla, jossa hämäännyin kehätolppana olleesta auton vanteesta ja juoksin merkiltä lähtiessä sen viereen. Emäntä kehotti minua kuitenkin jatkamaan matkaa ja niinpä kipitin kauniisti ruutuun maate. Siinä makaillessani nenääni tuli mielenkiintoinen tuoksu peffani takaa ja en voinut vastustaa sitä ja nousin sitä haistelemaan. Emäntä käski minut uudelleen maahan ja tottelin kiltisti. Juoksin myös hänen vierelleen kuuliaisesti kun hän kutsui minua.
Seuraavana teimme ohjatun noudon. Minun olisi pitänyt noutaa oikeanpuolimmainen kapula, mutten nähnyt sitä ja luulin juosseeni harhaan, kunnes huomasin että vasemmalla puolellanihan se oli. Emäntä huuteli jotain perääni mutta iloisesti kävin nappaamassa kapulan ja toimitin sen emännälle. Emäntä kuitenkin sanoi että se oli keskimmäinen kapula ja totesi tuomarille että ei kuulemma aikonut antaa minun touhuta omiani enää enempää ja ilmoitti keskeyttävänsä kokeen. Höh, minulla kun oli niin hyvä vauhti päällä...