Mietin koko eilisen kotimatkan Vehmaalta että mitä ihmettä tekisin tuon Aaken luoksetulon kanssa. Trendihän on ollut näkyvissä jo jonkin aikaa siitä, että vauhtia on liikaa ja pysäytykset venyvät, mutta en ole osannut suhtautua siihen vakavasti koska kokeessa se on kuitenkin aina pysähtynyt suht hyvin kun siellä vauhti ei ole koskaan niin kova kuin treeneissä. Pohdittiin koepaikallakin tätä Evan ja Heikin sun muiden kanssa (kiitos kommenteista, sain kyllä ajattelemisen aihetta) ja koska ongelman ratkaisussa pitää ottaa vielä huomioon Aaken oma logiikka, päädyin siihen tulokseen että nyt sitten otetaan vauhti pois - tarvittaessa vaikka kokonaan - ja keskitytään pysähtymisiin. Koetilanteessa kun pisteitä saa suht hyvin verkkaisestakin liikkumisesta stoppien ollessa hyvät, kun taas vauhdikkaasta suorituksesta jossa stopit venyvät napsahtaa se nolla herkästi.
Lisäksi haluan että Aake alkaa taas seuraamaan itse pysäytysmerkkejä ja siis hieman ennakoimaan pysäytystä "nyt stoppaa mut" -tyyliin. Näinhän se teki voittajaluokassa, mutta ajattelin treenata ennakoinnin pois ja hieman lisää vauhtiakaan ei tuntunut tuolloin huonolta ajatukselta...
Tehtiin sitten tänään Aaken kanssa maalla luoksetulotreeniä niin että palkka oli minulla. Jostain syystä Aake on kadottanut takapalkan mielikuvan, siis sen kun treeneissä palkka tulee takaa niin se kuvittelisi sen olevan siellä kokeessakin. En tiedä mistä johtuu, palkka kun on aina tullut takaa, mutta tämä on niin Aakea. Treenasin niin että luoksetulo tehtiin aivan merkkien vierestä, jopa suorastaan merkkien yli, ja stoppasin sen aina hieman merkkiä ennen, ajatuksena että se pysähtyisi merkille. Tehtiin useita toistoja ja hiljalleen pysäytykset tulivat terävemmiksi ja vauhti tietysti hiljeni kun junnattiin samaa.
Tästä voi tulla ongelmaksi se kun kokeessahan ei liikettä tehdä aivan merkkien vierestä, että kaartaa siihen suuntaan tai ettei tajuakaan pysähtyä "merkille", mutta ajan kanssa siirrän luonnollisesti merkit kauemmas. Nyt on tietysti vain kyse siitä että ehdin saada aikaiseksi quick fixin, seuraavat kokeet kun ovat aika lähellä.

Kaukojen kanssa olen taas vaihteeksi epätoivoinen, tuntuu siltä että niiden onnistuminen teknisesti oikein on täysin riippuvainen Aaken mielialasta. Kai niiden treenausta jatketaan ihan kuten ennenkin ja toivotaan vain parasta...?
Kun mietin Huittisten suoritusta ja eilistä, niin Huittisissa kaukot tehtiin niin että auto ja siellä odottava palkka jäivät sattumalta sopivasti Aaken taakse. Eilen, kun olimme jälleen kehässä numerolla yksi eli ei mitään mahdollisuuksia/tietoa jättää palkkaa odottamaan kehän ulkopuolelle sopivaan kohtaan, auto ja palkka jäivät minun taakseni. En tiedä onko merkitystä, mutta kuriositeettina ainakin.